BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

welcome.. =)


Ahad, 8 Mei 2011

SELAMAT HARI IBU !!

MASA AKU BARU MELIHAT DUNIA .....


mama sanggup bersengkang mata untuk menjaga aku..

mama sanggup menahan kesabaran melayan kerenah aku...

mama yang bersihkan najis aku..


KETIKA AKU SUDAH DEWASA...


masa aku sakit ......mama selalu suapkn aku makan..

bila aku keseorangan .........mama yang selalu teman kan aku..

bila aku sedih ........mama yang selalu hiburkan aku....


PENGORBANAN MAMA BUAT KU ...


mama yang selalu beri nasihat padaku..

mama yang selalu menegur semua kesalahan aku..

mama yang selalu masak mknan kegemaran aku ..

masa aku kecik mama selalu kemaskn barang aku..

mama yang selalu mandikan aku..

mama yang pakaikan baju aku..

mama banyak berkorban untuk aku...


RENUNG-RENUNGKAN LAH...


sanggupkah kamu membayar balik jasa2 ibu kamu??

sanggupkah kamu membasuh najis ibu kamu bila mereka sudah tua?

sanggupkah kamu melayani kerenah ibu kamu?

sanggup kamu menyengkang mata untuk menjaga ibu kamu??

sanggup kamu menemani mama kamu??

sanggup kamu menjaga mama kamu bila die sakit??

sanggup kamu lakukan itu semua????


HANYA SEGELINTIR SAHAJA YANG SANGGUP MELAKUKAN PERKARA SEPERTI ITU...

BANGKITLAH WAHAI SAHABAT2 KU DI LUAR SANA...

MARILAH KITA MEMBALAS BALIK JASA IBU KITA ....

SELAGI MEREKA MASIH HIDUP....

JANGAN MENYESAL BILA MEREKA SUDAH TIADA LAGI..

MEMANGIS KELUAR AIRMATA SEKALIPUN SUDAH TIDAK BERGUNA LAGI..













Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Followers

nur diana fatimah