BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

welcome.. =)


Ahad, 25 September 2011

KEPUASAN DIJAMIN

suatu hari ada seorang orang kaya menyuruh orang gajinya pergi ke kebun buah - buahan untuk membeli buah epal.. " BELI EPAL YANG MANIS - MANIS SAHAJA .. KALAU TIDAK JANGAN BELI LANGSUNG.. " dia mengarahkan orang gajinya.. tuan kebun buah - buahan memberitahu orang gaji itu " SEMUA BUAH EPAL SAYA MANIS-MANIS BELAKA.. CUBALAH RASA SATU ".... orang gaji itu menjawab.. " " MACAM MANA SAYA NAK TAHU YANG SEMUA EPAL DISINI MANIS JIKA SAYA HANYA MERASA SEBIJIK EPAL SAHAJA ? " SAYA MESTI RASA SETIAP BIJI EPAL YANG SAYA BELI .. " lalu dia mengigit setiap biji epal yang dibelinya..

setelah berpuas hati , orang gajinya pulang kerumah lalu memberi kesemua buah epal yang dibelinya kepada majikannya.. majikannya marah dan terperanjat apabila melihat bekas gigitan pada kesemua biji epal itu.. " SIAPA YANG MENGIGITNYA?? " soal majikan itu kepada orang gajinya.. " TUAN BERKEHENDAKAN EPAL YANG MANIS . BAGAIMANA SAYA NAK TAHU YANG MANA MANIS DAN TIDAK MANIS KECUALILLAH SAYA MERASA SETIAP BIJI EPAL ITU "... jawab orang gaji itu dengan selamba...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Followers

nur diana fatimah