BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

welcome.. =)


Rabu, 21 Disember 2011

DIET .. OBSES KURUS ??


Cerita bab diet nie, semua orang nak badan slim persis model kan? Mentaliti kita dah set kalau gemuk mesti tak cantik. Aku pun nak kurus jugak, tapi dah banyak jugak cubaan nak berdiet, akhirnya menjadi hangat-hangat tahi ayam semata. Jiwa aku tak cukup kuat untuk semua itu. Biarlah aku kekal dengan kechubbian dan kecomelanku ini.kihkih..

Aku pernah buat macam2 jugak untuk kurus..Tapi tak pernah lagi diet teruk-teruk. Yang penting kalau diet aku mesti makan, cuma aku hadkan jumlah makanan dan tukar cara memasak. Aku tak boleh diet kalau tanpa makanan. Boleh mati kebulur. Setakat aku berdiet, aku cuma berjaya kurangkan lebih kurang 5kg saja. Mungkin lemak dalam badan aku dah tepu. Payah sangat nak turun lagi. Malas senam sebenarnya. Lepas tak diet naik semula. Sia-sia saja usaha.

Tak perlu rasanya aku bagi tips nak kurus bagai sebab sedar diri. Nanti ada pulak yang kata ketam nak ajar anaknya jalan betul. Adui betul ke peribahasa nie? Arghh pedulik apa aku. Cuma aku nak pesan sikitlah pada korang yang obses nak kurus tu jagalah kesihatan jangan sampai sakit. Teruskan usaha nak turunkan badan, nanti dah kurus sila bagi tips dalam blog. Abaikan tajuk entri yang tak kena langsung dengan isi. Sekian..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Followers

nur diana fatimah