BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

welcome.. =)


Rabu, 21 Disember 2011

MAKNA DISEBALIK HADIAH COKLAT ..

Hadiah adalah pemberian yang sangat bermakna buat seseorang yang kita sayang. Pada pendapat aku, hadiah bukan berupa benda semata-mata, malah ucapan, doa, kasih sayang dan kejayaan dalam peperiksaan juga merupakan hadiah tak ternilai yang tak apat dibeli dengan wang ringgit. Hari nie kita tengok apa makna disebalik hadiah coklat.



Kajian membuktikan bahawa coklat mengandungi sejenis bahan yang mampu merangsang penghasilan hormon endofin hingga membuatkan sesiapa yang makan coklat merasa gembira. Maknanya kalau lelaki beri coklat padan wanita, mereka nak wanita gembira dengan hubungan yang terjalin.


Selain itu, makna dalam pemberian coklat ialah sebagai memberitahu bahawa si penerima adalah seseorang yang sangat istimewa. Pemberian coklat juga boleh membawa maksud bahawa si pemberi itu sayang kepada si penerima. Kebanyakan wanita sukakan coklat. Lelaki suka beri hadiah sebegini kerana ianya mewakili segala perasaan mereka kepada wanita dan mereka tahu hadiah sebegini membuat wanita gembira!


Coklat tu manis, maknanya pemberi hadiah coklat sweet orangnya. Aku tengah ketagih chokichoki, ada sesiapa nak belanja?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Followers

nur diana fatimah