BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

welcome.. =)


Khamis, 25 September 2014

DI PAKSA BERKAHWIN PEREMPUAN CANTIK

oukay uolls . mak jemah nak share sikit cerita mak jemah . pasal lelaki niee dipakse bernikah dengan perempuan cantik . nak tahu kisah nyee . mohhh ikott cite nyeee .


*****

Seminggu lagi, aku akan menikah, tetapi hari ini aku masih di sini, kota besar, sendiri mengenangkan nasib. Tidak ada wang, tidak ada kereta, tidak ade kerja, tidak ada apa-apa selain telefon murah, dan ohhhhh.. telefon aku jugak tidak punya kredit.

Sewa rumah pun belum aku bayar, tetapi aku akan menikah seminggu lagi. Majlisnya sederharna, bernikah dengan gadis kampong sebelah, di rumah ibu gadis itu, dan aku tidak kenal lagi siapa gadis itu. Orang tuaku yang mengaturkannya, dan aku masih terfikir fikir, mengapa orang tua gadis sanggup mengahwinkan anaknya dengan seorang lelaki seperti aku.

Aku lelaki yang apabila ditanya apa kerjanya, aku tidak tahu bagaimana harus menjawab. Aku memang bekerja tetapi, kerja sambilan di hotel, tolong kawan kawan bergiaga online, ada sesekali mengikuti seminar MLM, dan banyak waktu duduk di rumah sewa menatap akhbar mencari kerja.

Lalu, atas sebab apa ibu bapa gadis itu sanggup menikahkan anaknya kepada aku, dan hantaran kahwinnya Cuma senaskah Al-Quran, dan mas kahwin Cuma RM 80.00. lebih menghairankan, semua kenduri ditahggung oleh keluarga si gadis.

Mengapa? Aku bertambah tidak faham, apabila , orang tua gadis itu mengahwinkan aku dengan anak perempuannya yang cantik, yang bertudung litup. Ya aku ada melihat gambarnya, dan atas sebab kecantikan itulah aku dengan semua kehairannan itu, aku setuju juga dengan perkahwinan yang di atur keluarga ini. Ditambah cerita, perempuan itu lulus university luar negara, bekerja sebagai pegawai kerajaan yang gajinya cukup bagi membayar ansuran kereta BMW.


Pada mulanya, aku fikir aku ibarat tikus yang jatuh ke dalam guni beras, tetapi ketika majlis semakin hamper, aku mula terfikir, ada perkara yang disembunyikan. Adakah gambar yang diberi sama dengan wajah asli perempuan itu? Adakah perempuan itu sebenarnya ibu tunggal? Atau yang paling menakutkan aku, perempuan itu sedang mengandungkan anak orang lain, dan aku menjadi pak sanggup. Lalu, daripada sinilah kisah aku bermula.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Followers

nur diana fatimah